Sunday, August 22, 2010

Copy and Paste

        copy and paste adalah satu benda yang biasa dalam hidup seorang pelajar..sesetengah orang suka buat benda tu and they have their own reasons..bagi aku,ada 3 kategori copy and paste..
1)sesetengah orang dia copy and paste kerja orang lain sebab dia xtau nak buat macam mana..
2)sesetengah yang lain copy and paste keje orang lain sebab dia x sempat nak buat..
3)copy and paste kerja orang lain sebab dia malas nak buat..

      and honestly,i hate people with no. 3 criteria..diorang x buat bukan sebab diorang xtau,tapi sebab diorang malas..'Arggh,malas r nak buat..tiru dia je la'..come on la,macam la semua orang rajin sangat..tapi at least,kita usaha dulu.cari maklumat sana,cari maklumat sini,x dapat jawapan jgk,discuss dengan member..thats better dari tiru orang lain yang usaha penat2,senang2 je copy paste..lain kes kalau x sempat buat..'wei,nak tiru jap..aku x sempat buat r..banyak hal la baru-baru ni'..yang ni better lagi dari yang no. 3..tapi kalau criteria orang no. 2 ni selalu occur,xde beza la dia dengan orang no. 3..

    anyway,sebenarnya apa yang kita buat dalam hidup kita bergantung kepada setakat mana kemahuan kita dalam buat kerja.kalau orang 2 betul2 nak buat,event copy paste ni memang x akan ada..kalau xtau,tanya@discuss dengan member..and kalau kita buat kerja atas usaha kita sendiri,perasaan puas 2 memang x terkata berbanding usaha copy and paste..wallahualam..

No comments:

Post a Comment