Wednesday, March 16, 2011

Pengalaman diserbu kastam

15/3/2011 sememangnya salah satu hari yang meninggalkan memori untuk dikenang..sebab pada hari itu la (semalam) tempat kerja aku diserbu kastam..1st time aku merasa tempat kerja aku diserbu kastam..dulu masa aku kerja kat sini lepas spm,x pernah lagi ada kastam serbu,,ura-ura kastam nak datang serbu ada la tapi x serbu2 pun..tapi ni la 1st time kastam datang serbu..xde ura-ura dah..memang betul diorang datang serbu...

sebab apa lak kastam nak datang serbu??bukan jual topup je ke??

hemm,well,dari luaran memang la nampak cam kedai topup..tapi cuba tanya ada jual rokok x..mesti pekerja dia jawab ada..dunhill,winston,john..

aik,rokok2 camni xkan kena serbu gak kot..kan berdaftar 2..

rokok2 gini memang la x kena serbu..wat apa kastam nak datang serbu kalo berdaftar..buang masa dia je..tapi ada rokok yang x berdaftar..thats why la diorang serbu..di bawah adalah contoh rokok2 yang menjadi favourite ramai...

ini rokok surya nama dia..rokok yang memang menjadi top favourite..paling famous and paling banyak dijual..
                                                          

 ini nusantara hijau..2nd most favourite...

sambung cerita..
diorang datang serbu dalam kul 9 lebih..ak pun x engat kul berapa..yang pasti lepas abis csi miami..hehe..abis cite 2,aku balik rumah sekejap sebab nak ambik motor kat rumah..datang kerja semula,aku tengok kat bilik bos aku ada orang..ingatkan bos aku..rupa2nya kastam..cuak aku dibuatnya..dalam hati,kenapa la time aku kerja ko datang..time aku cuti xnak lak datang..

selepas diselongkar nya bilik bos aku 2,dy tanya kak ma(partner kerja aku).."awak telefon bos awak suruh dia datang sini"..kak ma pun tepon la..tepon pny tepon,x angkat2..sebabnya waktu pagi bukan la waktu bangun untuk bos aku..lagi2 kalau awal2 pagi cmtu..dia biasa bangun kul 12..kalo awal pun kul 11..

sebab bos aku x angkat tepon,maka encik2 kastam ni pun pergi la ke rumah dia..diorang sempat tanya kami kat mana rumah bos..untuk cover bos sendiri,kami pun cakap la xtau..then,diorang keluar kedai,nek kereta,pastu menghilang..dengar kata nak g cari rumah bos aku..dalam sejam lebih,diorang datang semula..siap bawak bos aku lagi..dalam hati,"sudahh!!camne lak tau rumah bos aku neh?"..

then,diorang pun angkut la semua rokok yang ada kat kedai 2..habis licin diangkutnya..pastu diorang mintak salinan ic kitorang..sebabnya kitorang ada time diorang serbu..bukan untuk didenda..dalam kul 11,encik2 kastam ni pun bla..bla bersama bos aku,g pejabat kastam kat kuantan..pastu malam semalam dari sumber yang boleh dipercayai,aku dapat cerita yang bos aku kena bayar ikat jamin rm8000...pastu kena nek court..belum kena bayar denda lagi..alamatnya,le bankrup la bos aku..dahla gaji aku x bayar lagi..aduyaii

hemm,sampai sini je la cerita aku..pengalaman yang tidak dapat dilupakan..sebarang komen amatlah dihargai..hehe..enjoy reading ea..^_^

3 comments:

  1. wahaha...kesian hg weh..xpasal plak...
    btw...experience ouh...
    rokok punya pasal

    ReplyDelete
  2. weh sedihnya!!haha dh la x dpat gaji lg..sabor je la :)

    ReplyDelete
  3. haha..itu la psl..xdpt gaji lagi neh..sedey ak..ngah pokai lak 2..haihh

    ReplyDelete